forum.poloniaberlin.de
 Portal  Album FAQ  Szukaj Grupy Użytkownicy Firmy Tematy Kontakt   Rejestracja   Profil   Sprawdz wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat

Jak założyć jednoosobową firmę

Autor Wiadomość
degula 
Nowy

Wysłany: 2010-02-14, 09:44   Jak założyć jednoosobową firmę

Witam

Zastanawiam się czy nie będzie się opłacać założenie jednoosobowej firmy, od czego trzeba zacząć, i z czym to się wiąże jestem zupełnie zielona w tym temacie.

jolav 
Aktywny uzytkownik

Wysłany: 2010-02-14, 09:54   

http://www.poloniaberlin....erbe-vt9432.htm

amelia12 
Poczatkujacy

Wysłany: 2010-02-16, 12:04   

Witam, zalozenie firmy jest bardzo proste...idziesz do urzedu ktory sie tym zajmuje, wypelniasz z pracownikiem ankiete, placisz 20 euro i masz swoja firme!

krystian73 
Bardzo czesto tu bywa

Wysłany: 2010-02-16, 16:59   firma

zgadza sie wszystko. trzeba miec meldunek w berlinie i isc do Ordnungsamtu lub gewerbeamtu uzaleznionego od miejsca zameldowania.Zalozenie firmy kosztuje 26 euro a nie 20 euro.20euro to koszta ewentualnych zmian w Gewerbe lub miejsca zmiany zameldowania.Pozdrawiam krystian

Michael 
Uzytkownik

Wysłany: 2010-02-17, 13:22   

amelia12, uwazaj na mylne czy niepelne porady. Poza zgloszeniem dzialalnosci w "Gewerbeamt" (to akurat najmniejszy problem) musisz zglosic rzecz w Urzedzie Finansowym, opowiednio wypelniajac wniosek (tu uwaga, jest kilka wariantow! - wybor zalezy od tego, co chce sie robic i jak rozliczac), poza tym czeka Cie zgloszenie dzialalnosci w Berufsgenossenschaft i zlozenie tam wniosku o zwolnienie ze skladek (jako, ze nie zatrudniasz pracownikow, nalezy Ci sie) - niezgloszenie dzialalnosci moze sprawic Ci klopoty. Musisz tez posiadac niemieckie ubezpieczenie zdrowotne (zadne polskie nie wystarczy). Koszty sa niebagatelne, trzeba wiec porownac oferty i wziac pod uwage skladke comiesieczna kalkulujac zarobek. I jeszcze kilka rzeczy, zaleznych od tego, co chcesz wykonywac.