Jak założyć jednoosobową firmę
| Autor |
Wiadomość |
degula
Nowy

|
Wysłany: 2010-02-14, 09:44 Jak założyć jednoosobową firmę
|

|
|
Witam
Zastanawiam się czy nie będzie się opłacać założenie jednoosobowej firmy, od czego trzeba zacząć, i z czym to się wiąże jestem zupełnie zielona w tym temacie. |
|
|
|
 |
jolav
Aktywny uzytkownik

|
|
|
|
 |
amelia12
Poczatkujacy

|
Wysłany: 2010-02-16, 12:04
|

|
|
| Witam, zalozenie firmy jest bardzo proste...idziesz do urzedu ktory sie tym zajmuje, wypelniasz z pracownikiem ankiete, placisz 20 euro i masz swoja firme! |
_________________ amelia12 |
|
|
|
 |
krystian73
Bardzo czesto tu bywa

|
Wysłany: 2010-02-16, 16:59 firma
|

|
|
| zgadza sie wszystko. trzeba miec meldunek w berlinie i isc do Ordnungsamtu lub gewerbeamtu uzaleznionego od miejsca zameldowania.Zalozenie firmy kosztuje 26 euro a nie 20 euro.20euro to koszta ewentualnych zmian w Gewerbe lub miejsca zmiany zameldowania.Pozdrawiam krystian |
|
|
|
 |
Michael
Uzytkownik

|
Wysłany: 2010-02-17, 13:22
|

|
|
amelia12, uwazaj na mylne czy niepelne porady. Poza zgloszeniem dzialalnosci w "Gewerbeamt" (to akurat najmniejszy problem) musisz zglosic rzecz w Urzedzie Finansowym, opowiednio wypelniajac wniosek (tu uwaga, jest kilka wariantow! - wybor zalezy od tego, co chce sie robic i jak rozliczac), poza tym czeka Cie zgloszenie dzialalnosci w Berufsgenossenschaft i zlozenie tam wniosku o zwolnienie ze skladek (jako, ze nie zatrudniasz pracownikow, nalezy Ci sie) - niezgloszenie dzialalnosci moze sprawic Ci klopoty. Musisz tez posiadac niemieckie ubezpieczenie zdrowotne (zadne polskie nie wystarczy). Koszty sa niebagatelne, trzeba wiec porownac oferty i wziac pod uwage skladke comiesieczna kalkulujac zarobek. I jeszcze kilka rzeczy, zaleznych od tego, co chcesz wykonywac.