Legalna praca w Niemczech
| Autor |
Wiadomość |
aQ
Nowy

|
Wysłany: 2010-06-29, 16:58 Legalna praca w Niemczech
|

|
|
Witam,
jestem absolwentem Politechniki i chciałbym wyjechać do Niemiec w celach zarobkowych i osiedlić się u Was na stałe. Czy jest legalny sposób na legalną pracę w Niemczech? Nie ma dziadka Niemca, ni rodziców. W Niemczech pracowałem w okresie wakacyjnym jako student.
Dziękuję wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Zofija1
Dyskutant

Pomogła: 19 razy Posty: 480 Skąd: zza krzaka
|
Wysłany: 2010-06-29, 19:09
|

|
|
| Oczywiscie poszukaj po firmach, uczelniach zgodnie ze swoim wyksztalceniem. Zloz aplikacje i czekaj na rozmowekwalifikacyjna. Na pewno wczesniej czypozniej cos sie znajdzie. Niemcy narzekaja na brak inz |
|
|
|
 |
aQ
Nowy

|
Wysłany: 2010-06-29, 19:44
|

|
|
| Zofija1 napisał/a: | | Oczywiscie poszukaj po firmach, uczelniach zgodnie ze swoim wyksztalceniem. Zloz aplikacje i czekaj na rozmowekwalifikacyjna. Na pewno wczesniej czypozniej cos sie znajdzie. Niemcy narzekaja na brak inz |
dzięki za informacje, ale powiedz mi jeszcze jak z jakimiś pozwoleniami? Czy to ja muszę załatwić przed szukaniem, podjęciem pracy czy to firma załatwia po zatrudnieniu mnie? |
|
|
|
 |
Zofija1
Dyskutant

|
Wysłany: 2010-06-29, 20:52
|

|
|
Najpierw praca, potem dokumenty. Pewne rzeczy nalezy zalatwic wczesniej jak zaswiadczenie o niekaralnosci w Polsce, tlumaczenie czy nostryfikacja dyplomu, egzaminy jezykowe.
Jaki kierunek skonczyles? |
|
|
|
 |
pavliq
Poczatkujacy

|
Wysłany: 2010-06-29, 23:46
|

|
|
Inzynierowie nie maja raczej problemow z pozwoleniami. Jezeli znajdziesz chetna firme, to do maja 2011 potrzebujesz jeszcze pisemny "Arbeitsgenehmigung" z Arbeitsamtu. Od maja podobno tylko "Freizügigkeitbescheinigung" z Bürgeramtu (dostajesz przy zameldowaniu).