forum.poloniaberlin.de
 Portal  Album FAQ  Szukaj Grupy Użytkownicy Firmy Tematy Kontakt   Rejestracja   Profil   Sprawdz wiadomości   Zaloguj 

Poprzedni temat «» Następny temat

kilka pytan

Autor Wiadomość
jaceks 
Nowy

Wysłany: 2006-06-05, 04:24   kilka pytan

Witam wszystkich forumowiczow, przypadkiem znalazlem ta strone, przeczytalem czesc forum i stron.

Prosilbym Was o kilka rad, czasami po prostu nie daje rady. Przedstawie moze moja sytuacje.

Mam 22 lata, po maturze wyjechalem do berlina na studia i za 5 miesiecy minie 2 lata jak jestem tu zemeldowany. Wszystkie formalnosci zalatwialem sam, od okienka do okienka, tlumaczenia, studia,Amty ....

Niestety rodzice nie sa mi w zaden sposob pomoc, mam polskie obywatelstwo i zadnych niemieckich "przodkow". Jezyk znam na bardzo dobrym poziomie.

Jako student moge pracowac 90 pelnych dni w roku. Jestem programista i w tej branzy tez pracuje, oczywiscie jako student. Juz zmienialem miejsce pracy kilka razy. Do obecnej pracy, po dlugich negocjacjach, zostalem przyjety tylko na takich warunkach ze wymysle cos w miedzyczasie, zebym mogl pracowac wiecej niz te 90 dni (ktore "wyczerpia" mi sie mniej wiecej w sierpniu/wrzesniu).

Jedynym rozwiazaniem jest wiec Gewerbe, co tez zrobilem, poki co pracuje jeszcze jako student, ale szykuje sie do "przesiadki" na gewerbe. To dla mnie poruszanie sie po omacku, boje sie na kazdym kroku ze jakas kare dostane. zwlaszczy po tym jak dostalem mandat za to ze skuter na polskich blachach jest odblokowany-nawet nie jechalem za szybko, rutynowa kontrola.Dostalem za to 600€ kary plus koszta plus laweta .Jak to zobaczylem to nie wiedzialem co ze soba zrobic, to sa dla mnie zabojcze koszta.Na dniach dostane rachunek, poki co tylko zawiadomienie. Bede sie musial zadluzyc.W kazdym badz razie stad moje obawy, jezeli sa skuter mozna tyle dostac, to wole nie myslec co jak mi wlepia jakis przekret z prawem pracy :(