|
Nietypowa(?) sytuacja studenta
| Autor |
Wiadomość |
johnny2005
Nowy

|
Wysłany: 2005-01-12, 16:44 Nietypowa(?) sytuacja studenta
|

|
|
Hej wszystkim,
studiuję w Goerlitz, w zasadzie już kończę studia bo jestem na 7 semestrze i praktycznie została mi jedynie praca dyplomowa do napisania. Mam szansę dostać się do jednej firmy w Berlinie, gdzie mógłbym tę pracę napisać a następnie zacząć pracować na stałe. Czyli teoretycznie wszystko jasne. Ale: mam wątpliwość, gdyż nie jestem pewien, czy z powodu mojego statusu mogę mieć jakieś kłopoty z biurokracją. Studiuję i mam niemiecką wizę studencką, ale nie mam zameldowania w Niemczech, gdyż mieszkam w Polsce w przygranicznym powiecie zgorzeleckim a ponieważ Goerlitz jest miastem przygranicznym to zupełnie nie opłaca mi się tam mieszkać, więc po prostu mieszkam sobie po polskiej stronie i codziennie dojeżdżam na uczelnię. Auslaenderbehoerde w Goerlitz wydaje wizy bez problemu studentom polskim, którzy mają status taki jak ja.
Teraz mam jednak wątpliwość, czy w momencie kiedys powiedzmy dostałbym te pracę w Berlinie i chciałbym się tam zameldować, to czy mogę mieć jakieś kłopoty ze strony niemieckich urzędników, że nie mam meldunku na terenie Niemiec? Słyszałem wprawdzie że od 1 maja 2004 Polacy mogą się w Niemczech meldować bez problemu, ale chodzi mi też o aspekty takie jak pozwolenie na pracę po obronie pracy dyplomowej a także otrzymanie Lohnsteuerkarte już teraz, gdyż w czasie pisania dyplomu firma oczywiście juz by mi płaciła. Bardzo proszę o radę doświadczonych w bojach z niemiecką administracją |
|
|
|
 |
alisa
Super Dyskutant

Pomogła: 40 razy Posty: 1549 Skąd: ???
|
Wysłany: 2005-01-12, 18:11 Re: Nietypowa(?) sytuacja studenta
|

|
|
| johnny2005 napisał/a: | Hej wszystkim,